Antreprenoriatul social și tinerii din Moldova pentru o societate mai inclusivă, durabilă și inovativă

Ce este un MVP (produs minim viabil) și la ce te ajută în afacerea ta?

Card 1 of

Conceptul de Produs Minim Viabil (MVP) a fost lansat si promovat de  catre Eric Ries in cartea The Lean Startup. Un produs minimum viabil este o tehnica de dezvoltare prin intermediul careia un produs sau un business este dezvoltat cu minimum de caracteristici, suficiente pentru a atrage clienti timpurii.

Un MPV (Minimum Viable Product) este un produs ce conține un set minimal de funcționalități cheie ce permit lansarea pe piață a conceptului la care lucrezi într-un timp cât mai scurt cu efort și costuri minime. MVP-ul este un mod rapid de a intra pe piață, fără a cheltui toți banii pe un produs care ar putea avea nevoie de alte iterații pentru atinge curba de creștere.

Un produs minim viabil are trei caracteristici principale:

  • Ofera suficient de multa valoare incat ii determina pe oameni sa cumpere chiar si in forma lui initiala
  • Demonstreaza beneficiile viitoare astfel incat pastreaza clientii initiali aproape
  • Ofera un feedback constant care ajuta la dezvoltarea viitoarelor caracteristici

Conceptul de MVP este diferit de prototip. În esență, pot exista mai multe prototipuri până în momentul în care un startup decide să scoată pe piață un produs minim viabil care să fie testat de utilizatori.

  1. Aflați cine este publicul dvs. și ce problemă le rezolvați pentru dvs. – O modalitate ușoară de a afla acest lucru este să vă puneți întrebările: de ce am nevoie de acest produs? De ce mă ajută?
  2. Desfășurați o analiză competitivă – antreprenorii sunt frecvent orbiți de cât de unic și revoluționar cred că ideea lor este și neglijează cercetarea altor produse similare care există deja. Fă-ți o favoare și fa-ți niște cercetări rapide. Încercați să găsiți produse existente care ar rezolva aceeași problemă pe care încercați să o rezolvați. Acest lucru vă va economisi multă muncă pe termen lung.
  3. Creați fluxul de utilizatori – Acum este momentul să faceți pasul utilizatorilor dvs. Cum ar găsi produsul dvs.? Atunci, cum ar folosi-o pentru a-și atinge obiectivul și a rezolva problema inițială? Mergeți la călătoria pe care o vor lua clienții.
  4. Brainstorm caracteristicile necesare și să le prioritizeze – O modalitate ușoară de a face acest lucru este atrage fluxul de utilizator ca o linie de sus și scrie un titlu pentru fiecare secțiune. De exemplu: descoperiți produsul, căutați prin produs, cumpărați produs etc. Apoi, listați toate caracteristicile necesare pentru a finaliza fiecare dintre acești pași ai fluxului de utilizatori.
  5. Ascultați feedback-ul clienților și repetați – Când construiți un MVP, este esențial să încorporați feedback-ul utilizatorilor dvs. în procesul de construcție. Motivul pentru care construiți acest produs este de a vă servi utilizatorii, astfel încât să le ascultați și să adaptați caracteristici noi sau actualizări la nevoile lor. Ascultați constant și iterați.

După ce ideea de business a fost testată, următorul pas este construirea modelul de business. Modelul pe care îl veți construi trebuie să fie viabil – adică să poată fi implementat și să aibă potențial de creștere.

Un Business Minim Viabil este o afacere mică, lansată cu bani mici, dar care are potențial de creștere.

Prin lansarea în piață a unui MVP puteți evita costurile uriașe ce pot deriva din construcția în totalitate a unui produs care poate ajunge să nu fie utilizat de niciun client. Un MVP te poate ajuta să crești șansele de succes ale produsului la care lucrezi.

Elementul cheie al acestei tehnici de dezvoltare consta in construirea viziunii produsului final in mintea clientilor initiali, pentru a genera incredere, atasament si pentru a-i determina pe clienti sa ofere feedback valoros pentru a imbunatati cat mai mult posibil dezvoltarea caracteristicilor produsului final. In plus, vanzarea produsului minimum viabil va genera profit care poate fi investit in caracteristicile urmatoare ale produsului.

Folosim aceasta tehnica ca forma de incubare care ajuta la dezvoltarea retelei business-ului, pentru a testa piata si pentru a ne adapta la feedback-ul primit din partea clientilor initiali. Asa putem descoperi care sunt elementele care constituie inima business-ului si care sunt elementele mai putin atractive pentru clienti.

Related Projects

APEL PRELUNGIT GRANTURI PENTRU TINERII NEET DIN RNUL CĂUȘENI și rnul Dubăsari
APEL PRELUNGIT GRANTURI PENTRU TINERII NEET DIN RNUL CĂUȘENI și rnul Dubăsari

Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică din Moldova (AHCCJ) implementează proiectul “Antreprenoriatul social și tinerii din Moldova pentru o societate mai inclusivă, durabilă și inovativă (GoYouth+)”, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia prin […]

Citește mai mult
APEL GRANTURI PENTRU TINERII NEET DIN RNUL CĂUȘENI și rnul Dubăsari
APEL GRANTURI PENTRU TINERII NEET DIN RNUL CĂUȘENI și rnul Dubăsari

Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică din Moldova (AHCCJ) implementează proiectul “Antreprenoriatul social și tinerii din Moldova pentru o societate mai inclusivă, durabilă și inovativă (GoYouth+)”, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia prin […]

Citește mai mult
ZIUA XII DE INSTRUIRE A TINERILOR NEET DIN R. CĂUȘENI
ZIUA XII DE INSTRUIRE A TINERILOR NEET DIN R. CĂUȘENI

Școala de antreprenoriat social pentru tinerii NEET din raionul Căușeni, în cadrul proiectului GoYouth+, s-a încheiat cu succes, deschizând calea către o nouă etapă pentru beneficiarii acestei inițiative remarcabile. Tinerii, inspirați de cunoștințele acumulate, au […]

Citește mai mult